Onderzoek naar behoeften van consumenten ter verbetering en promotie van A-merken
Vrijetijdsonderzoek
In onze welvaartsmaatschappij hebben we steeds meer vrije tijd. Maar wat doen we met al die vrije tijd en waar geven we veel geld aan uit? Vrijetijdsonderzoek gaat hier op in en bekijkt waar men in z´n vrije tijd naar toe gaat, wat men onderneemt en welke hobby’s uitgevoerd worden. Vrijetijdsonderzoek draait om behoeften en wensen. Wist u dat NationaleEnquete.nl dit onderzoek voor u kan uitvoeren? Door jarenlange ervaring voor A-merken en een half miljoen aantal aangesloten Nederlanders, weten wij precies hoe wij een gedegen onderzoek moeten uitvoeren. U ontvangt na het vrijetijdsonderzoek altijd een concreet resultaat met onderbouwde cijfers.
Vrijetijdsbesteding
In Nederland heeft men steeds meer budget voor vrijetijdsbesteding. Een groeiende markt dus, waar veel bedrijven van willen en kunnen profiteren. We hebben het in dit geval niet over een simpele strandwandeling. Het gaat om commerciële vrijetijdsbesteding, waar geld voor wordt uitgegeven. Door middel van vrijetijdsonderzoek kan achterhaald worden hoeveel mensen uitgeven aan vrije tijd en aan welke activiteiten hun voorkeur uitgaat. Veel vrijetijdsaanbieders als horeca, bioscopen, pretparken, dierentuinen en musea kunnen met een dergelijk vrijetijdsonderzoek hun voordeel doen en inspelen op de groeiende vrijetijdsbehoefte.
Innovatie
De vrijetijdsbranche moet met z´n tijd meegaan. Innovatie is hierbij het toverwoord. Juist door vrijetijdsonderzoek kan men achterhalen waar consumenten behoefte aan hebben. Een museum dat bijvoorbeeld niet met de tijd meegaat, is niet populair en wordt niet meer bezocht. Vrijetijdsonderzoek achterhaalt de motieven van mensen en geeft inzicht in hun beleving van de activiteiten. Ook uitdagingen kunnen in het vrijetijdsonderzoek worden meegenomen. Het is daarbij belangrijk om doelgroepen te onderscheiden. Grofweg zijn er culturele vrijetijdsgenieters, natuurgenieters en commerciële vrijetijdsgenieters.