Onderzoek naar behoeften van consumenten ter verbetering en promotie van A-merken
Mediaonderzoek
Mediaonderzoek is erg populair vandaag de dag. Logisch wanneer je bedenkt dat media in welke vorm ook, veelvuldig worden ingezet om uiteenlopende publieksgroepen te bereiken. Hoe effectief is uw reclamecampagne, hoeveel bezoekers heeft uw website en hoe tevreden zijn klanten over de telefonische helpdesk van uw bedrijf? Zomaar een greep uit het aanbod van mediaonderzoek. Wist u dat NationaleEnquete.nl veel mediaonderzoek uitvoert voor gerenommeerde bedrijven en A-merken? Al jaren hebben wij hier veel ervaring in en wel 400.000 Nederlanders zijn bij ons aangesloten. Onderzoek sluiten wij altijd af met concreet resultaat en onderbouwde cijfers.
Bereik
Een specifiek onderdeel van mediaonderzoek is het mediabereikonderzoek. Hoe groot is uw doelgroep en uit welke mensen bestaat deze doelgroep. Voornamelijk adverteerders zijn enorm geïnteresseerd in dit soort gegevens. Hoe meer mensen op uw website komen, des te aantrekkelijker het voor hen is om op uw website te adverteren. Aan de hand van mediaonderzoek dat zich volledig richt op bereik, worden mediaplannen opgemaakt om zodoende de juiste doelgroep goed te bereiken. Het geeft trouwens ook inzicht in het profiel van kijkers, bezoekers, luisteraars en lezers. Zij bepalen gezamenlijk wat zij van uw medium willen aantreffen, wat er verbeterd kan worden, wat er goed aan is en wat er wellicht mist en hoe frequent zij het medium raadplegen.
Maatwerk
Vooraf wordt er met de opdrachtgever goed besproken, wat er precies in het mediaonderzoek onderzocht moet worden. Daardoor is mediaonderzoek maatwerk en met de juiste onderzoeksmethode wordt de interpretatie van het publiek achterhaald. Een organisatie komt er zo achter, welk effect het medium heeft dat wordt ingezet.