Onderzoek naar behoeften van consumenten ter verbetering en promotie van A-merken
Imago-onderzoek
Bent u benieuwd hoe u als organisatie over komt? Wilt u weten wat uw imago is bij al uw publieksgroepen? Imago-onderzoek is daar het aangewezen onderzoek voor. U krijgt een goed en gedegen beeld van hoe uw organisatie bij alle doelgroepen over komt. Niet alleen uw klanten, maar ook leveranciers, financierders, concurrenten en medewerkers worden in een imago-onderzoek meegenomen. Door ruim 10 jaar ervaring, voert Nationaleenquete.nl gedegen onderzoek uit. Alle doelgroepen van jong tot oud, brengen wij goed in kaart. Met onderbouwde cijfers krijgt u uitstekend inzicht in het concrete resultaat.
Doel
Imago-onderzoek kan verschillende doelen voor ogen hebben. Wellicht richt u zich op jongeren tussen de 18 en 25 jaar, maar kan het uit onderzoek blijken dat vooral ouderen boven de 40 in uw product interesse hebben. Ook kan het voorkomen dat uw organisatie zich richt op het duurdere prijssegment, maar uw doelgroepen delen uw organisatie juist in het goedkopere segment in. Dat wat uw organisatie uitstraalt, moet kloppen met het beeld dat uw publieksgroepen hebben. Zo niet, dan kan uw organisatie behoorlijke imagoschade oplopen. Met een imago-onderzoek kunt u dat mooi voorkomen.
Reputatie
De reputatie van uw organisatie is een groot goed. Bent u bijvoorbeeld een betrouwbaar bedrijf, levert u goede producten, zijn uw dienstverlening en service uitmuntend? Zijn uw publieksgroepen hier niet tevreden over? In een imago-onderzoek wordt gekeken naar de balans tussen de meest recente reputatie van uw organisatie, de door u gewenste identiteit en de identiteit zoals uw medewerkers dat ervaren. Een gecompliceerde combinatie die een grote rol speelt bij imago-onderzoek.
Hulp nodig bij het invullen? Ons klantenserviceteam staat u te woord: 050 – 211 00 80.