Onderzoek naar behoeften van consumenten ter verbetering en promotie van A-merken
Prijsonderzoek
Is een product te duur of juist te goedkoop, wat is de prijsstelling bij de concurrent en waarom stapt een klant over naar een andere leverancier? Om hier meer over te weten te komen, kunt u prijsonderzoek laten uitvoeren door NationaleEnquete.nl. Door onze jarenlange ervaring en ruim 400.000 Nederlanders die bij ons zijn aangesloten, kunnen wij op een gedegen manier onderzoek doen. Veel jongeren in de leeftijd 18-25 jaar benaderen wij digitaal. Oudere doelgroepen interviewen wij per telefoon of via vragenlijsten. U ontvangt concreet resultaat, waarbij wij de cijfers en tabellen altijd grondig onderbouwen.
Vooronderzoek
Prijsonderzoek kan ook als vooronderzoek worden ingezet bij de introductie van een nieuw product. Een te hoge prijs kan er namelijk toe leiden dat het product niet verkocht gaat worden, terwijl een te lage prijs ongeloofwaardig over komt. Naast de nominale waarde van een product, gaat het ook over de besteding van klanten. Wat heeft men bijvoorbeeld over voor service, kwaliteit en garantie en mag hierdoor de prijs van het product verhoogd worden.
Prijsbeleving
In het prijsonderzoek draait het om de prijsbeleving bij de consument. Wat vindt men zelf wat het product waard is? Er kunnen ook al bedragen openbaar worden gemaakt, waaruit de respondent moet kiezen. Daarbij mag meteen worden aangegeven wat men te duur en wat men te goedkoop vindt. Per product of dienstverlening wordt een onder- en een bovenprijs vastgesteld, waar de leverancier dankbaar gebruik van kan maken. De onderprijs wordt namelijk veelal het stuntbedrag van een aanbieding naar klanten toe.