Onderzoek naar behoeften van consumenten ter verbetering en promotie van A-merken
Deskresearch
Welke vorm van marktonderzoek u ook wilt laten uitvoeren, daar hoort meestal ook deskresearch bij. Alle informatie die door middel van deskresearch achterhaald wordt, moet in ieder geval geverifieerd worden. Alleen dan kan het worden meegenomen in welk onderzoek dan ook. NationaleEnquete.nl weet uit jarenlange ervaring precies hoe de gegevens vanuit deskresearch verwerkt moet worden. Dat onderbouwen wij altijd met cijfers, tabellen en grafieken. Meer dan 400.000 Nederlanders zijn bij ons aangesloten en voor grote bedrijven, waaronder veel A-merken, voerden wij al deskresearch uit. Ook voor u kunnen wij dat doen.
Probleemstelling
Wanneer u een bepaalde probleemstelling hebt en hieromheen een onderzoek wilt starten, kan deskresearch u prima van pas komen. Let er wel op dat de gegevens van deskresearch al eerder verkregen zijn en daardoor niet altijd vlekkeloos aansluiten bij de eerder opgestelde probleemstelling. Soms zijn deze gegevens zelfs incompleet. Ook gaat het om gegevens, die door anderen zijn verzameld. Bestaande informatie kan echter prima als aanvulling dienen en wel degelijk goed van pas komen bij de probleemstelling die u onderzocht wilt hebben.
Stappenplan
Om de gegevens vanuit deskresearch zo goed mogelijk te gebruiken, is het aan te raden te werken volgens een stappenplan. Alleen zo kunnen trends, marktbewegingen en –ontwikkelingen goed inzichtelijk worden gemaakt. Begin met het combineren van de gegevens die vanuit verschillende bronnen verzameld worden. Vervolgens kunnen al deze gegevens worden samengebracht. Het is daarbij belangrijk dat er naar een tijdlijn wordt gekeken. Wat zijn oude en wat zijn nieuwe gegevens en welke gegevens zijn (nog) relevant voor het onderzoek