
Onderzoek naar behoeften van consumenten ter verbetering en promotie van A-merken
Interactive voice response
U wilt ongetwijfeld dat uw klanten telefonisch goed te woord worden gestaan. In geval van drukte moeten zij de mogelijkheid hebben om een keuzemenu te doorlopen via de telefoon. Zomaar onderdelen van interactive voice response. NationaleEnquete.nl kan als marktonderzoekbureau u helpen bij interactive voice response. Al jaren hebben wij hier ervaring mee en bij ons onderzoeksbureau zijn circa 400.000 Nederlanders aangesloten. Vooral jongeren van 18 – 25 jaar benaderen wij via digitale media, maar ook ouderen kunnen wij goed in kaart brengen. Het resultaat van onderzoek onderbouwen wij altijd aan de hand van cijfers.
Spraakcomputer
Dat u telefonisch goed bereikbaar wilt zijn, is meer dan logisch. Om tegelijk inkomend telefoonverkeer op efficiënte manier te stroomlijnen, kunt u tegenwoordig gebruik maken van interactive voice response. Met deze telefonische toepassing kunnen bellers via telefoontoetsen navigeren. Naast toetsen kan dat ook door middel van een spraakcomputer. De beller krijgt een keuzemenu te horen en wordt naar de juiste afdeling geloodst. Een snelle manier om klanten te woord te staan en hen extra service te bieden. Bovendien hoeft er geen telefoniste aan te pas te komen.
In- en outbound
Een interactive voice response systeem kan inbound en outbound dienst doen. Bij inkomende (inbound) gesprekken krijgen bellers met de spraakcomputer te maken, die hen opdracht geeft op bepaalde keuzetoetsen te drukken of gegevens in te spreken. Voor uitgaande gesprekken (outbound) kan interactive voice response ook worden ingezet. Het wordt dan geïntegreerd in de telefooncentrale en klanten kunnen door het systeem gebeld worden. Een nieuwe ontwikkeling is die van spraakherkenning. Ook wordt de computerstem steeds geavanceerder, waardoor het zelfs mogelijk is dat er hele zinnen door het voice response systeem worden uitgesproken.