Onderzoek naar behoeften van consumenten ter verbetering en promotie van A-merken
Eye tracking onderzoek
Bent u benieuwd hoe uw website wordt bekeken, waar bezoekers het langste naar kijken en waar zij het eerste op doorklikken? Met eye tracking onderzoek is het mogelijk om hier achter te komen. Als marktonderzoekbureau voert NationaleEnquete.nl dit soort onderzoek graag voor u uit. Al voor A-merken en grote bedrijven doen wij jaren gedegen onderzoek. Bij ons zijn ruim 400.000 Nederlanders aangesloten. Resultaat onderbouwen wij altijd met concrete cijfers. Daarmee kunt u vervolgens weer aan de slag en eventuele aanpassingen op uw website doorvoeren.
Knelpunten
Met behulp van eye tracking komt u er achter, waar zich knelpunten bevinden op uw website. Tegenwoordig wordt er flink geïnvesteerd in dure en mooie websites. Wanneer door middel van eye tracking blijkt dat de website anders bekeken wordt dan u verwacht had, is het van groot belang dat u precies weet wat u het beste meteen kunt aanpassen. Bij eye tracking draait het om de kijkroute van de respondenten. De bruikbaarheid van de website wordt gemeten, waarbij het bij eye tracking draait om de totale kijktijd van elke bezoeker, de afzonderlijke aandachtsvlakken en het gehele blikverloop.
Verbeteren
Eye tracking toont aan waar klanten naar kijken en hoe lang ze er naar kijken. Door middel van deze gegevens kan een website, de navigatie en de vindbaarheid van artikelen enorm verbeterd worden. Daarnaast kan er door eye tracking ook naar het gehele ontwerp van de website gekeken worden en daar waar nodig worden aangepast. Voor eye tracking worden testpersonen uitgenodigd, die op een onderzoekslocatie naar uw website kijken. Met behulp van geavanceerde eye tracking apparatuur wordt vervolgens gemeten hoe hun oogbeweging en hun kijkgedrag is. Een combinatie met een diepte interview is daarna niet ongebruikelijk.