Onderzoek naar behoeften van consumenten ter verbetering en promotie van A-merken
Face-to-face onderzoek
Bij face-to-face onderzoek vindt er een persoonlijk gesprek plaats en wordt de respondent rechtstreeks ondervraagd over uw product, dienstverlening of service. Al jaren heeft NationaleEnquete.nl ervaring met dergelijk onderzoek. Voor veel A-merken die een nieuw product op de markt willen introduceren, voeren wij diverse soorten onderzoek uit. Bij ons marktonderzoekbureau zijn een half miljoen Nederlanders aangesloten. Wij voeren gedegen onderzoek uit onder doelgroepen naar wens. Uiteraard onderbouwen wij het resultaat met cijfermateriaal.
Vragenlijst
Aan de hand van een vragenlijst worden respondenten ondervraagd bij face-to-face onderzoek. Zo ontstaan er kwantitatieve gegevens. De vragenlijst kan ook digitaal of via een tablet worden aangeboden. Wel blijft het van belang dat er rechtstreeks contact is met de respondent. De vragen worden volgens een vaste structuur door de interviewer gesteld. Daarmee verschilt face-to-face onderzoek met een diepte-interview. De vragen staan al op papier en de data worden direct na het face-to-face onderzoek verwerkt. Dat gaat helemaal gemakkelijk wanneer het interview met behulp van een tablet heeft plaatsgevonden.
Vormen
Face-to-face onderzoek kan op verschillende manieren plaatsvinden; passantenonderzoek, huis-aan-huis onderzoek en evenementenonderzoek. Bij passantenonderzoek stelt de interviewer aan willekeurige voorbijgangers ter plekke vragen. Het kan bijvoorbeeld gaan om winkelend publiek of mensen die een drukke straat passeren. Bij huis-aan-huis onderzoek gaat de interviewer huizen langs en vraagt aan bewoners of hij hen mag interviewen. Bij het evenementenonderzoek wordt aan bezoekers van een evenement direct om hun mening gevraagd. Wat is hun waardering, hoe beleven ze het evenement en voldoet het aan hun verwachting?