Onderzoek naar behoeften van consumenten ter verbetering en promotie van A-merken
Mystery shopping
Mystery shopping wordt ingezet om een goed beeld te krijgen van uw organisatie, de dienstverlening van uw personeel en de service die geleverd wordt. NationaleEnquete.nl heeft al 10 jaar ervaring in het uitvoeren van een dergelijk kwaliteitsonderzoek. Meerdere A-merken en bedrijven wisten ons te vinden. Na gedegen onderzoek komen wij met concreet resultaat en geven we duidelijke uitleg bij de cijfers, tabellen en grafieken.
Nut
Mystery shopping heeft veel nut. Vooral bedrijven uit de retail- en horecabranche maken gretig gebruik van mystery shopping. Organisaties willen met behulp van mystery shopping voornamelijk de klanttevredenheid en het imago verbeteren. Ook is het een goede manier om het eigen personeel gericht te trainen en gezamenlijk naar nieuwe beleidsmaatregelen te kijken. Mystery shopping vindt op verschillende manieren plaats. Zo kan de mystery guest in de gedaante van een klant een organisatie binnenkomen. Ook kan er voor worden gekozen om het bedrijf op te bellen. In een zogenoemde mystery calling krijgt de medewerker met een vraag, een klacht of een mededeling te maken.
Mystery guest
Mystery shopping kan niet zonder mystery guest. Deze doet zich voor als een alledaagse klant. De medewerker weet van niets en behandelt de mystery guest zoals hij elke klant behandelt. Een mooie objectieve manier om te testen hoe er gehandeld wordt. Vooraf wordt er met de opdrachtgever goed doorgenomen, welke vragen de mystery guest gaat stellen, hoe hij zich opstelt en waar hij op moet letten. Soms heeft de mystery guest een vooraf ingestudeerde klacht en wordt er gekeken hoe het personeel hierop reageert. Na het mystery bezoek vult de mystery guest een evaluatieformulier in. Alleen zo kan de klant- en servicegerichtheid geanalyseerd worden en in kaart worden gebracht.