Onderzoek naar behoeften van consumenten ter verbetering en promotie van A-merken
Medewerkertevredenheid
Onderzoek naar medewerkertevredenheid, geeft goed inzicht in de manier waarop uw werknemers naar uw organisatie kijken. Hoe ervaren zij hun werk, hoe is de onderlinge sfeer en wat vinden zij van de dienstverlening die het bedrijf levert. Wat zijn hun ervaringen bij problemen op de werkvloer, tijdens ziekte of midden in een reorganisatie. Hoe beter de relatie tussen werkgever en werknemer is, hoe effectiever de organisatie functioneert. Tevreden en betrokken medewerkers zijn loyaal en zetten zich voor de volle 100% in. Wanneer er geen sprake is van loyaliteit van uw medewerkers, wordt het hoog tijd hier iets aan te veranderen.
Methode
De beste methode voor het onderzoek van medewerkertevredenheid, is een online vragenlijst die anoniem kan worden ingevuld. Juist door de anonimiteit te waarborgen, zijn medewerkers beter in staat om hun mening te geven en de vragen zo eerlijk mogelijk te beantwoorden. In sommige gevallen wordt door de onderzoeker een diepte-interview met medewerkers gehouden. Bij voorkeur wordt dit niet op de werkplek gehouden, maar op neutraal terrein of bij de medewerker thuis. Knelpunten komen dan beter aan het licht.
Concreet resultaat
NationaleEnquete.nl heeft al meer dan 10 jaar ervaring in het uitvoeren van Medewerkerstevredenheidsonderzoek. Wij doen gedegen onderzoek en komen met concreet resultaat. Door de cijfers goed te onderbouwen, weet u precies waar u aan toe bent. Wat behoeft geen aanpassing en wat dient juist wel te veranderen in uw organisatie. Vragen waar u na medewerkerstevredenheidsonderzoek antwoord op krijgt. Het is voor uw medewerkers van groot belang, dat u wel iets met de resultaten van het medewerkerstevredenheidsonderzoek doet. Zij hebben meegewerkt aan het onderzoek en verwachten dat de organisatie aan de slag gaat met knelpunten.