Onderzoek naar behoeften van consumenten ter verbetering en promotie van A-merken
Klanttevredenheidsonderzoek
Bedrijven en organisatie varen er wel bij om te weten hoe zij scoren op het vlak van klanttevredenheid. Door een officieel klanttevredenheidsonderzoek uit te laten voeren door NationaleEnquete.nl, krijgt u een concreet resultaat. Wij voeren gedegen onderzoek uit en geven uitleg aan de hand van onderbouwde cijfers. Door jarenlange ervaring weten wij precies uw doelgroepen te bereiken en hen de juiste vragen te stellen. Vervolgens verzamelen we alle gegevens en trekken hier een conclusie uit, waarmee u uw klanttevredenheid kunt optimaliseren.
Omzet
Een tevreden klant keert terug. Sterker nog; een tevreden klant trekt ook andere klanten aan. Mond-tot-mond reclame heeft een krachtige werking. Daarom is klanttevredenheidsonderzoek een groot goed voor organisaties. Een tevreden klant leidt immers tot merkentrouw en tot uiteindelijk een grotere omzet voor uw organisatie.
Soorten
Klanttevredenheidsonderzoek kan op drie verschillende manieren worden uitgevoerd. Door middel van probleemanalyse wordt gekeken hoe mensen uw producten ondervinden en waar zij moeite mee hebben. Aan de hand van klachtenanalyse wordt onderzocht welke klachten bij uw organisatie worden ingediend. Door middel van tevredenheidsonderzoek wordt onderzocht hoe tevreden uw klanten zijn over de producten, dienstverlening, medewerkers en service van uw organisatie.
Uitvoering
De uitvoering van klanttevredenheidsonderzoek kan telefonisch, online of schriftelijk worden gedaan. Een intensief gesprek met één klant kan ook veel bruikbare informatie opleveren. Tijdens een groepsdiscussie worden meerdere klanten tegelijkertijd geïnterviewd en ontstaat er een discussie. Zelfs het op locatie interviewen van klanten, behoort tot de mogelijkheden bij klanttevredenheidsonderzoek.