Onderzoek naar behoeften van consumenten ter verbetering en promotie van A-merken
Haalbaarheidsonderzoek
Zullen we wel of zullen we niet een nieuw filiaal openen? Is het verstandig om met een nieuw product te komen, dat afwijkt van dat van de concurrent? Heeft het nut om een nieuwe dienstverlening te introduceren? Zomaar wat vragen, die moeilijk te beantwoorden zijn zonder vooraf een haalbaarheidsonderzoek te hebben uitgevoerd. NationaleEnquete.nl heeft ervaring in dergelijk onderzoek. Meer dan 400.000 Nederlanders zijn bij ons aangesloten. Met het concrete resultaat weet u precies waar u aan toe bent. Dit resultaat onderbouwen wij overigens met cijfers, waardoor u niet voor verrassingen komt te staan.
Redenen
Er zijn enorm veel redenen, waarom u een haalbaarheidsonderzoek kunt laten uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan uitbreiding van uw organisatie. Is het verstandig om vanuit de Randstad ook in het oosten van het land te starten? Herstructurering en/of verhuizing zijn andere redenen. Het kan wellicht goedkoper zijn om op een andere plek de onderneming voort te zetten, maar is het daadwerkelijk haalbaar? Er spelen altijd demografische en sociaal-maatschappelijke belangen een rol. Ook het toetreden van nieuwe markten en het ontwikkelen en uitrollen van nieuwe producten verdienen de aandacht in een haalbaarheidsonderzoek.
Startende onderneming
Naast een ondernemingsplan, moeten startende ondernemingen vaak een haalbaarheidsonderzoek kunnen aantonen bij hun financierders. Een bank pompt immers geen geld in een onderneming die geen kans van slagen heeft. Natuurlijk kan het haalbaarheidsonderzoek zo duur worden als u zelf wilt. Daarom is het belangrijk vooraf aan te geven wat u belangrijk vindt en wat u onderzocht wilt hebben. In samenspraak met de financierder kunnen de issues voor het haalbaarheidsonderzoek worden opgesteld.